Garantievoorwaarden
Bij DTS staan wij achter de kwaliteit van onze producten en bieden wij een betrouwbare garantieprocedure. Hieronder vindt u alle informatie over uw rechten en hoe u een garantieclaim kunt indienen.
Herroepingsrecht en fabrieksgarantie
Na aankoop heeft u bij DTS het recht om uw product binnen 14 dagen te retourneren volgens ons herroepingsrecht. Na deze periode treedt de fabrieksgarantie in werking, welke een duur heeft van 2 jaar. Deze garantie dekt fabricagefouten en defecten die niet door onjuist gebruik zijn veroorzaakt.
Garantieclaim indienen
Indien uw product binnen de garantieperiode een defect vertoont, kunt u via deze pagina een garantieclaim indienen. Onderaan deze pagina vindt u een formulier waarmee u uw claim eenvoudig kunt aanmelden.
Beoordeling en verwerking van uw claim
Na ontvangst van uw garantieaanvraag wordt de claim door ons gecontroleerd. Wanneer wij het defect niet zelf kunnen verhelpen, sturen wij het product door naar de fabrikant voor reparatie of vervanging.
Verzendkosten en retourprocedure
Gegronde claims: Indien de claim terecht is, ontvangt u per e-mail een verzendlabel waarmee u het product kosteloos naar ons kunt opsturen. Na herstel of vervanging sturen wij het product op onze kosten naar u retour.
Ongegronde claims: Mocht de claim ongegrond blijken of door de fabrikant worden afgewezen, dan wordt het product teruggestuurd tegen de op dat moment geldende verzendtarieven.
Verwerkingstijden
Wij streven ernaar om garantieclaims binnen 2-3 weken te verwerken. Houd er rekening mee dat fabrikanten verschillende verwerkingstijden hanteren, variërend van 1 tot 6 maanden.
Heeft u vragen over uw garantie of de status van uw claim? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder!
Dien een garantieclaim in
Veel gestelde vragen (FAQ)
Garantie
Op de meeste producten geldt een garantie van 2 jaar. Bekijk de productpagina voor specifieke voorwaarden.
Fabrieksfouten en defecten bij normaal gebruik vallen onder de garantie. Slijtage en schade door verkeerd gebruik niet.
Op onze pagina “garantievoorwaarden” kunt u een claim voor garantie indienen. Hier leggen wij ook precies uit hoe het te werk gaat.
Dat is absoluut gewenst. Wij adviseren altijd om de originele verpakking zeker tot na de garantieperiode te bewaren. Indien u de verpakking niet meer heeft, dan is dat meestal geen probleem.
Neem contact op, dan kijken we samen naar een oplossing. Soms kunnen we onderdelen leveren of reparaties aanbieden.
Nee, een aankoopbewijs is nodig om aanspraak te maken op garantie.
Dit verschilt per geval, maar we doen ons best om het zo snel mogelijk op te lossen.
We streven naar een eerlijke oplossing. Ben je het er niet mee eens? Neem contact op, dan kijken we samen verder.
Ja, als je zelf sleutelt aan het product, vervalt de garantie.
Nee, de garantie geld alleen indien het product ook bij ons is aangeschaft.
Nee, niet direct. Wij accepteren enkel claims op producten die bij ons zijn aangeschaft. Ondanks dit kan het gebeuren dat u met uw eigen leverancier een geschil heeft, of dat deze niet meer actief is. In dat geval zullen wij uw claim voorleggen aan de fabrikant en toestemming vragen de claim in behandeling te nemen. In bijna alle gevallen is dat in deze gevallen geen probleem.