Beschrijving
De gepatenteerde vlakke aandrijving, vergelijkbaar met die van de ROBEL, past perfect bij de vlakke constructie van deze wagon. Tussen 1958 en 1967 kocht de DB meer dan 14.200 2-assige platformwagens met kantelbare zij- en kopwanden. Ze dienden voor het vervoer van voertuigen en grote vrachtvolumes. Vanaf 1965 werden de voertuigen zonder zijstangen ingedeeld als Kls. De modellen zijn geschikt voor de tijdperken III – VI. Lengte over buffers: 13 860 mm. Leeggewicht: 12 100 kg, maximale belading 27,5 t. Met zijn nauwkeurig afgestelde beweging en geluid, digitaal of analoog, kan dit model aan de wensen van veel liefhebbers voldoen. Een geluidsmodule met verschillende geluiden is inbegrepen en kan worden geconfigureerd voor een typische diesel- of stoomlocomotief. Voor RailCom geschikte digitale decoder voor DCC/MM en analoog gebruik, met geïntegreerde voeding om de locomotief te voeden tijdens het rijden over wissels of sporen met slecht elektrisch contact. Aansluiting voor achterlichten of andere schakelbare functies zijn aan beide uiteinden beschikbaar. Functies in analoge modus: – Vooruit/achteruit rijden, geluid actief (type en volume instelbaar via CV’s) – Lichtuitgangen actief Functies in digitale modus: – Vooruit/achteruit rijden – Functies kunnen afzonderlijk worden geschakeld: Geluid (type en volume configureerbaar via CV’s), signaalhoorn, lichten Contactdozen voor NEM 362-koppelingen beschikbaar aan beide uiteinden. Eén achterlicht inbegrepen. Met gepatenteerde ophaalschoen. Afmetingen: Lob 15,9 x B 3,5 x H 2 cm.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.