Update 25 april 2025: Geleidelijk aan verdwijnen de kinderziektes

We zijn nu een week verder na de lancering van onze nieuwe online platform. We hebben veel reacties gehad, zowel positieve als kritische opmerkingen. Daar zijn wij u echt dankbaar voor!
De eerste week was behoorlijk hectisch, we hadden zeker rekening gehouden met kinderziektes. Toch ging waar we bang voor waren juist goed, en wat we niet hadden verwacht ging fout, zoals de laadtijden en snelheid van de website.
Ondanks dat zijn we ontzettend blij met wat we hebben neergezet. We hebben dit platform zelf gebouwd en zijn zonder ervaring begonnen. Een platform van dit formaat wordt normaal gesproken gebouwd door een ontwikkelaar, wat voor ons niet betaalbaar is. Dat dit platform, ondanks de enorme hoeveelheid data, zo goed is gelukt en er slechts kleine problemen zijn, maakt ons ontzettend trots.
De vele positieve reacties en bestellingen bevestigen dit! Natuurlijk hebben we ook kritiek ontvangen, die we serieus hebben genomen en zoveel mogelijk direct hebben opgelost en verwerkt. Sommige problemen kosten echter wat meer tijd, maar ook die zullen zeker worden opgelost!
Traag laden van de webshop
Nu net het deel wat voor ons en voor u het belangrijkst is…….
Een van de grote problemen waar we mee te maken kregen was het laden van de pagina’s. Ondanks vele optimalisaties vooraf en uren van testen, ging dit toch erg mis na de lancering. Dit pakken we uiteraard serieus op met zeer hoge urgentie.
Inmiddels is de website zelf overal acceptabel in snelheid. Alle pagina’s scoren op de desktop 95 van de 100 punten, en op mobiel 76 op de 100 punten. Dus een 9,5 en een 7,6 voor de website. En dat is zeker voor wat we neergezet hebben erg goed.
Waar het nog steeds mis gaat zijn de productcategorieën. En dat is echt MEGA-irritant! Waar dit probleem zit, weten we, alleen de juiste oplossing vinden wil vooralsnog mondjesmaat lukken. Elke aanpassing doet een klein beetje op de score, maar niet exponentieel. Ter vergelijking, de categoriepagina’s scoren op mobiel een 3,6 en op de desktop een 6,3 en dat is vinden we echt onacceptabel.
De pagina’s daaromheen, zoals de productpagina’s en dergelijken scoren wel goed op snelheid. We werken dit moment bijna dag en nacht achter de schermen samen met BuijsIT en de leveranciers van de software om dit probleem op te lossen. We vragen daarom nog even uw geduld hierin!
Inloggen gaat beter, maar kan nog beter
We hebben een nieuwe en veel beter werkende inlog geïnstalleerd op de website. Ook het wachtwoord reset functie is nu een stuk makkelijker.
Door bovenin de website naast de winkelwagen op de knop inloggen te klikken krijgt u nu een venster die het inloggen versimpelt. Ook het aanvragen van een nieuw wachtwoord kan met een code en hoeft niet meer via allemaal schermen.
Het enige probleem wat we hier nu nog mee ervaren is dat je na het inloggen pas de knop “mijn account” ziet nadat de pagina is ververst. Dit doet u met de F5 knop of simpelweg een andere pagina te bezoeken. Ook dit probleem wordt in de komende week hopelijk verholpen.
Hier aan vast hangt een ander issue, en dat is de oude inlogfunctie. Deze standaard inlogfunctie ziet u nog als u via een e-mail naar uw account wilt gaan. Op zich is dat niet erg, als u uw gegevens invult dan logt u gewoon in. Enkel het wachtwoord resetten via de oude functie gaat niet zo soepel hebben we gemerkt. Soms krijg je wel de juiste pagina, andere keer weer niet.
Ook dit gaat verholpen worden, tot die tijd adviseren we om de inlogfunctie via de website te gebruiken in plaats van de e-mails.
Wat staat er nog op de planning?
Zodra deze twee laatste problemen zijn verholpen gaan we ons richten op het aanvullen van de webshop. Zo zijn er nog aardig wat producten op voorraad die niet meer in de catalogi staan, en missen we nog merken zoals PIKO, KATO, Brawa en VPS.
Daarnaast hebben we gemerkt dat de nieuwe DTS Academy goed wordt ontvangen en gaan we online workshops organiseren via Teams, zogenaamde Q&A sessies, oftewel “Vraag & Antwoord”. Waarbij u zich kunt inschrijven op de workshop, en middels een code op het moment zelf lekker vanuit uw luie stoel via Teams deel kunt nemen aan de workshop. Wij gaan dan alle vragen behandelen en demonstreren.
Ook de nieuwe Premium Support mogelijkheden zijn in trek. Onze oplossing voor klanten die graag gebruik willen maken van extra ondersteuning en support door het aanbieden van een lidmaatschap lijkt een schot in de roos te zijn. Voor maar € 9,95 per maand kunt u gebruik maken van al onze aanvullende support mogelijkheden zoals hulp op afstand, via de helpdesk of in de werkplaats. Denk dan aan alles wat buiten de gratis basis ondersteuning valt zoals hulp bij installatie, ontwerp, infrastructuur en inregelen.
Ook gaan we meer tijd stoppen in de chatbot. Die wordt flink gebruikt en de antwoorden die deze geeft zijn ook mooi en duidelijk. We monitoren deze reacties zodat we deze achteraf kunnen aanpassen en zo de AI bot kunnen trainen. Er zijn ook al Token pakketten verkocht waarmee je extra credits hebt om de chatbot als een soort assistent te gebruiken voor ondersteuning en uitleg over de producten.
Heb je feedback voor ons? We horen het graag!
Heeft u ondanks onze verbeteringen nog steeds foutjes over vervelende dingen gezien op de site? Laat het ons weten! We horen het graag, ook als u verbeteringen wilt voorstellen of ideeën wilt delen is uw bericht absoluut welkom.
We hebben het platform nu eenmaal voor u gebouwd!!